Jan de Wit 335, Lijn 68, Henk Sneevlietweg, 19 april 2018
Foto: René van Lier

Home > Autobus > Stadsbus > Series > Serie 154 (Jan de Wit 334-336)

Gemeentevervoerbedrijf Amsterdam - Serie 334-336(Jan de Wit)

Serie:
334-336 (Jan de Wit)
Type: Standaardbus Lagevloer
Aantal: 3 Stuks (ingehuurd bij Jan de Wit, Haarlem)
Fabrikant Carosserie : Omni, Slupsk, Polen
Fabrikant Motor :Scania
Chassistype : CK230UB4x2 12.7 (Omnicity)
Motortype : Scania DC9 30
Milieuclassificatie :
Euro 5
Lengte :
11990 mm
Breedte :
2550 mm
Hoogte :
3000 mm
Instaphoogte :

Geknielde Instaphoogte :

Stahoogte Interieur :

Wielbasis :
6000 mm
Vooroverbouw :

Achteroverbouw :

Draaicirkel :

Ledig Gewicht :
11320 kg
Maximaal Gewicht :
18000 kg
Cilinderinhoud :
9290 cm³ (5 cilinders)
Vooras :

Achteras :

Voorasdruk :

Achterasdruk :

Vering :

Remmen :

Koppel :

Motorvermogen :
169 kW (230 pk)
Versnellingsbak :

Passagiersindeling :
36-52




Om de bereikbaarheid van het bedrijventerrein Riekerhaven te optimaliseren werd in 2007 de Rieker Circle Line in het leven geroepen. Deze shuttledienst is door ORAM en een aantal lokale bedrijven opgezet, die hiervoor de Stichting Samenwerkende Bedrijven Riekerpolder (SSBR) hebben opgericht. De bussen pendelen op werkdagen tussen metrostation Henk Sneevlietweg en de verschillende ondernemingen in het gebied. Zo’n 1.000 medewerkers van het bedrijventerrein gebruiken dagelijks deze dienst.In de ochtend en het begin van de middag rijdt de Rieker Circle Line volcontinu. Dit betekent dat de bussen continu de rondes rijden om zo snel en zo veel mogelijk passagiers van het metrostation naar de bedrijven te brengen. In de spits, van 08:00 – 10:00 uur, rijden er 2 bussen.
Buiten de spits, van 07:00 – 08:00 uur en van 10:00 – 14:30 uur rijdt er 1 bus. In de middag rijdt de Rieker Circle Line volgens een dienstregeling. In de dienstregeling is rekening gehouden met de vertrektijden van de metro bij Henksneevliet. Hierdoor weet je welke bus je moet hebben om je aansluitende rit met de metro te halen. De dienst werd uigevoerd door toeuringcarbedrijf Jan de Wit uit Haarlem.

Per 2 januari 2018 werd de dienst overgenomen door GVB. De dienst werd gelijk uitbesteed aan Jan de Wit, die hiervoor dezelfde 3 bussen wisselend inzet op deze 2 diensten. de bussen werd hierote beplakt met GVB-wapens(na 2 maanden) en op de filmkast werd na een week groot het GVB-lijnnummer 68 aangebracht. de eerste week reed men met een A4-tje achter het voorruit met daarop het lijnnummer 68.



   Afgiftedatum     Aflevering bij
Busnr. Kentekenbewijs       Jan de Wit In Dienst bij GVB Op Lijn Kenteken Chassisnummer Motornummer Bouwnummer Zit/Staanplaatsen Gewicht Laatste inzet Op Dienst Afvoerdatum Afvoer naar
334     14-09-2007       22-09-2007       02-01-2018       68 BX-DZ-85 SZAN4X20001865697     414790            36/52 11320 kg Bus rijdt nog in dienst
335     14-09-2007       22-09-2007       02-01-2018       68 BX-DZ-86 SZAN4X20001865698     414791            36/52 11320 kg Bus rijdt nog in dienst
336     14-09-2007       22-09-2007       02-01-2018       68 BX-DZ-87 SZAN4X20001865699     414792            36/52 11320 kg Bus rijdt nog in dienst









                 






Traminfo.nl © 2003-2015 | Contact  | Colofon | Disclaimer | Links